Bad Mitterndorf kerékpártúra

Stájerországi kerékpártúra

Sokat hallottunk arról, hogy Ausztriában nagyon jó bringás helyek vannak, szép a táj, jók az utak és nagyon osztrákok az emberek. Mind ezekben nem is csalódtunk a hosszú hétvégi kerékpártúra alkalmából. Az úticél Bad Mitterndorf melletti Zauchen település, ami mondhatni része a kis Stájer városkának. A távolság mindössze 500 km, ennyit kell autózni ahhoz, hogy kerékpárra pattanj a hegyek között. Kicsit meglepett, hogy a települést körülvevő hegyek teteje hósapkát visel, egyből tudtuk, hogy addig tekerünk felfelé amíg el nem érjük a havat.

Erre nem kellett sokáig várni néhány erdei úton, ösvényen, télen sí futó pályán elindultunk Tauplitzalm irányába amolyan bemelegítésként. Mivel tervvel nem rendelkeztünk, így lehetőség volt mindig azt az utat választani, amelyik éppen szebbnek ígérkezett.  Hó, gleccser, tavaszi virágok, patakok, penge élesen tiszta levegő és emelkedő, meg emelkedő.  Így aztán Tauplitzalm helyett, a  Gößl feletti hegycsúcson kötöttünk ki. Mivel ez a nulladik nap volt, meg nem akartunk egyből éjszakai kerékpározással kezdeni visszafordultuk, de már tudtuk, hogy a másnapi úticél a Grundlsee lesz.

previous arrow
next arrow
Slider

Grundlsee-t a helyi kerékpártúra jelzéseken közelítettük meg,  az  Osztrák vendégszeretetnek és útvonaltervezőknek hála, minden létező portán, fatelepen, istállón keresztül kellett tekerni. Nekünk furcsa volt, de a helyieknek abszolúte nem. Grundlsee-t  két szezon a téli és a nyári között tekertük majdnem körbe, nekünk nem hiányzott a nagy nyüzsgés.Következő napi tervünk a Salzastausee víztározó és környékének bekerekezése volt. Ez amolyan elvarázsolt kastély benyomását keltette, mert a tározó melletti egykoron szebb napokat megélt turista helyet mára bezárták, de ez bennünket meg még néhány “törvényszegőt” nem igazán zavart. Hát persze, hogy a tiltás ellenére végig tekertünk az omladozó egykoron kiépített úton, miközben alattunk a mélységben a tározó vize, hol csillogott, hol sötéten tekintett vissza. Egy két omladozó alagút és elértük a Salza Wasserfalat, meg az erőművet. Szerencsére  visszaút más irányban nagy kerülő lett volna így, a kísérteties útunkat vissza irányban is megtehettük. Nem bánkódtunk ez miatt mert csodaszép volt. Kiegészítés képen még a Lechnerweg -en tekertünk egy hóhatárt, kaptunk egy havasesőt és ezzel a nap és túra  be is fejeződött. Bár az időjárás nem volt kegyes de egy ilyen túra nem lett volna teljes Hallstätter See és Bad Aussee megtekintése nélkül de ezt már autóval és gyalogosan tettük meg. Ennyi volt a Bad Mitterndorf és az év bringás kezdete, de hamarosan jön Třeboň addig kibírjuk.