Kerékpártúra az Elba völgyében

Prága-Drezda kerékpárút az Elba mentén

Az utóbbi időben többet lehet olvasni az Elba mellett húzódó kerékpárútról, melyen Prágától egész Drezdáig lehet kerekezni. Csehországban is egyre népszerűbb szabadidős tevékenység a kerékpározás, ennek tükrében nem meglepő, hogy egyre több jó minőségű kerékpár út épül.

Az Elba parti kerékpárút áthalad a Cseh Svájcként majd a Szász Svájcként emlegetett különleges sziklaformációról ismert területen.

Az Elba völgyének bejárását csillagtúra szerűen képzeltük el, Roudnice nad Labem központtal. Sikerült egy igen helyes “farm” szállást találni Kyškovice -ben közvetlen az Elba partján és közel a városhoz.

Kyškovicei szállás

Bemelegítésként, rövid kerékpáros roudnicei városnézést követően az Elba jobb partján kiépített kerékpárúton kis települések és komló ültetvények között indultunk Litomeřice irányába. A közelgő pihenőnap és a jó idő mindenkit kicsalt a szabadba, ahol egy friss sörök és különböző grillek vártak gazdára.

Ústí nad Labem túl nagy és forgalmas városnak bizonyult ahhoz, hogy kedvünk legyen áttekerni rajta, ezért a várost elhagyva egy kényelmes parkolóból indítottuk a következő túrát. Ezúttal a bal parton a kiépített kerékpárúton haladtunk végig az Elba partján ahol  erdők, mezők, falvak váltják egymást.

Bohémia északi kapujaként emlegetett Dečínbe érve partot váltottunk és megelégedtünk azzal, hogy lentről feltekintünk a Decini várra, amely egy hatalmas sziklán magasodik az Elba fölé.

Kerékpárral a Szász Svájcban

Decint elhagyva az Elba völgye egyre szűkebb lesz, egyre több kerékpárossal és túrázóval találkozunk, hamarosan begurulunk a Szász Svájcba, az Elba homokkő hegységbe.

Még a határ elérése előtt Dolní Žleb-nél találunk egy kellemes pihenőhelyet és egy-két frissen csapolt cseh sör társaságában elfogyasztjuk ebédünket. A kompnál üzemelő kisvendéglő fontos kerékpáros megállóhely, érdemes mindenkinek megállni.

Homokkő szikla

Továbbindulva az utolsó csehországi látnivalót Hresko sziklákból kinövő házai jelentik. A német határt átlépve hamarosan feltűnik a túlparton Rathen városka és felette a Bástya-hegy a Bástya-híddal amely a Mardeltelle-völgy sziklatornyai között ível át.

Pirnát elérve úgy döntünk, hogy ideje visszafordulni, Dolní Žleb-nél ismét megpihenve a késő délutáni kellemes időben tekerünk vissza az autóig.

Következő napra Roudnice – Litomeřice -Trezin – Roudnice körtúra a terv városnézéssel ezúttal az Elba másik partján indulva.